Kalendář akcí
Divadla
NDM - Divadlo „12“
Režie Tomáš Jirman
Podle čeho poznáme správnou babičku? Často hlídá vnoučata, plete jim svetry, šály a čepice, peče třené bábovky, makové buchty a ovocné koláče… Tak si alespoň správnou babičku představují rodiče vnoučat, kteří potřebují babičky hlavně na to, aby jim pohlídaly děti, když chtějí jít do kina nebo do

NDM - Divadlo Jiřího Myrona
Světový choreograf Ohad Naharin přijíždí do Ostravy!
Tancem, hudbou a pohybovou fantazií bourá naše tradiční zažité představy…
Ohad Naharin, jeden z nejvýznamnějších a nejžádanějších světových tvůrců, představuje v Národním divadle moravskoslezském svou inscenaci Hora. Na jevišti v prostoru pomyslného

NDM - Divadlo Antonína Dvořáka
Režie Vojtěch Štěpánek
Překlad Šimon Dominik
Na jeviště našeho divadla se opět vrací britská konverzačka, tentokrát skvěle namíchaná s montypythonovským humorem! V hlavních rolích mladá herecká krev!
Na palubu zaoceánského parníku právě nasedli úspěšní autoři operet Turai a Gal spolu se

NDM - Divadlo Jiřího Myrona
Překlad a české texty písní Adam Novák
Režie Gabriela Petráková
Choreografie Ladislav Cmorej
Hudební nastudování Jakub Žídek
Každý producent si přeje, aby jeho dílo mělo co největší úspěch. Ne tak hrdinové této komedie Max a Leo, kteří zosnují

NDM - Divadlo Antonína Dvořáka
Libreto Karel Sabina (1813–1877)
Hudební nastudování Marek Šedivý
Režie Jiří Nekvasil
Nejpopulárnější česká národní opera a jedna z nejlepších komických oper světového repertoáru se po tříleté odmlce vrací na naše jeviště.
Ve své druhé spolupráci se Bedřich Smetana s Karlem Sabinou

NDM - Divadlo „12“
Dvouhodinové drama ze soudní síně, kde se diváci stávají porotou a na závěr hlasují, zda má být obžalovaný odsouzen či osvobozen. Obžalovaným je Lars Koch, major Luftwaffe, který neuposlechl rozkazu a sestřelil unesené letadlo, se kterým měl terorista v úmyslu narazit do mnichovského stadionu, kde v tom okamžiku sedělo 70.000 diváků. Diváci v roli porotců

NDM - Divadlo „12“
Režie Tomáš Jirman
Podle čeho poznáme správnou babičku? Často hlídá vnoučata, plete jim svetry, šály a čepice, peče třené bábovky, makové buchty a ovocné koláče… Tak si alespoň správnou babičku představují rodiče vnoučat, kteří potřebují babičky hlavně na to, aby jim pohlídaly děti, když chtějí jít do kina nebo do

NDM - Divadlo Antonína Dvořáka
Režie Vojtěch Štěpánek
Překlad Zdeněk Mahler
„Ať si každej zamete před vlastním prahem, já už jsem svý zajistil.“
Pokud je Odcházení obrazem včerejška, je Revizor obrazem dneška.
Poslední úlomky pravdy a lásky zmizely v propadlišti dějin, konečně nastal klid na

NDM - Divadlo Jiřího Myrona
Překlad a české texty písní Adam Novák
Režie Gabriela Petráková
Choreografie Ladislav Cmorej
Hudební nastudování Jakub Žídek
Každý producent si přeje, aby jeho dílo mělo co největší úspěch. Ne tak hrdinové této komedie Max a Leo, kteří zosnují

NDM - Divadlo Antonína Dvořáka
Režie Vojtěch Štěpánek
Marie Antoinetta byla sotva předurčena stát se tragickou postavou, avšak dějiny nepotřebují heroický charakter jako hlavní osobu, když chtějí, aby události vyvrcholily ve fascinující drama. Prvních třicet ze svých sedmatřiceti let jde tato žena obyčejnou cestou, ovšem v okázalé nádheře. Nikdy nepřekročí průměr,

NDM - Divadlo Jiřího Myrona
„Že se zázrak může stát, už vím,
že se člověk může smát všem nástrahám.
Že se člověk může smát!“
Seznamte se s paní Ádou Harrisovou: žije v 50. letech 20. století, živí se jako uklízečka a bije jí v hrudi jedno z nejvřelejších srdcí, jaká kdy poznáte. Je laskavá, poctivá a skromná.

NDM - Divadlo Jiřího Myrona
Režie Tomáš Svoboda
„Přeci takhle ho tam nemůžu nechat. Já tu vyháním kluky chuligány, když mně přijdou bez kravaty a jeho tam nechám v podvlíkačkách? No mějte rozum! Vždyť to přeci není možný! Tak na co já tady vlastně jsem? No na co? Na co já tady jsem?“
Zveme vás na reprezentační PLES POŽÁRNÍKŮ, který se

NDM - Divadlo Antonína Dvořáka
Libreto Luigi Illica (1857–1919) a Giuseppe Giacosa (1847–1906)
podle dramatu Victoriena Sardoua (1831–1908) La Tosca z roku 1887
Po oslnivém úspěchu opery Bohéma (La Bohème) sahá Giacomo Puccini poprvé po činoherní předloze, jejíž titulní role byla šita na míru divadelní hvězdě své doby Sarah Bernhardt.

NDM - Divadlo „12“
Režie Jiří Nekvasil
Hudební nastudování Jakub Žídek
Hudební kabaret Jonáš a tingl-tangl měl premiéru v létě roku 1962 a vznikl tak trochu z nouze. Po odlivu hlavních hvězd tehdejšího Semaforu na sólové dráhy (Eva Pilarová, Waldemar Matuška) bylo nutné doplnit repertoár divadla komornější inscenací. Vedle Jiřího Suchého se tedy na

NDM - Státní divadlo Oldenburk Německo
Alva Noto (1965) & Rjúiči Sakamoto (1952), Jóhann Jóhannsson (1969–2018), Gioacchino Rossini (1792–1868)
ROSSINIHO KARTY
Jeden večer – dvě choreografie
Následky
Choreografie Juanjo Arqués
Hudba Alva Noto & Rjúiči Sakamoto, Jóhann Jóhannsson

NDM - Divadlo Antonína Dvořáka
Režie Tomáš Svoboda
„A proč by člověk nemohl sloužit dvěma pánům naráz? Brát dva platy, dvoje stravenky... A mít dvakrát dovolenou! No, radši asi v jednom termínu.“
Ostravská adaptace slavné Goldoniho komedie Sluha dvou pánů. Děj hry je zasazen do Ostravy, postavy mluví současným jazykem, navíc

NDM - Divadlo „12“
Libreto Sidonie-Gabrielle Colette (1873–1954)
Režie Juraj Čiernik
„Keng-ca-fou... Mah-joug... Nerozuměla, mladý pán?... Ca-oh-ra? On rozbila čínská porcelán!“
Ravelova opera-balet s podtitulem fantazie ve dvou částech nebývá na českých jevištích příliš k vidění. V Národním divadle v Praze

NDM - Divadlo Jiřího Myrona
Katarína Hasprová získala za roli Paní Danversové Cenu Thálie 2017.
Martina Vlčková získala za svůj výkon Cenu Jantar 2017.
Muzikál jako napínavý kriminální příběh? Odpověď zní: Ano! Je vůbec možné, aby se titulní hrdinka neobjevila na scéně? Odpověď zní: Proč ne!
Od své

NDM - Státní divadlo Oldenburk Německo
Alva Noto (1965) & Rjúiči Sakamoto (1952), Jóhann Jóhannsson (1969–2018), Gioacchino Rossini (1792–1868)
ROSSINIHO KARTY
Jeden večer – dvě choreografie
Následky
Choreografie Juanjo Arqués
Hudba Alva Noto & Rjúiči Sakamoto, Jóhann Jóhannsson

NDM - Divadlo Jiřího Myrona
Současný anglický dramatik a filmový scenárista Michael Cooney se soustřeďuje především na dva žánry: temné psychothrillery a frašky se satirickými prvky. Habaďúra (známá také jako Nájemníci pana Swana) patří k těm druhým. Eric Swan jednoho dne v podstatě náhodou zjistí, že sociální systém má jisté trhliny, a on jich začne využívat
