Úvodní strana » Zajímavosti » The Times opěvuje Jeseníky!

The Times opěvuje Jeseníky!

Jeseníky zaujaly prestižní světový deník The Times. Britský list věnoval Karlově Studánce a horám na severu Moravy celou dvoustranu. Už loni v lednu přitom zařadily jiné uznávané noviny The New York Times Karlovu Studánku mezi 46 míst na světě, která stojí za to v roce 2013 navštívit.  


"Uznávaný anglický novinář Tristan Rutherford, který se zabývá cestováním, u nás byl jako rekreant a zřejmě se mu tady líbilo," komentoval pozitivní ohlas v britských novinách obchodní náměstek Horských lázní Karlova Studánka Jan Bednář.

"Další článek v The Times je pro nás po roce opět obrovskou reklamou a potvrzením, že Karlova Studánka i celé Jeseníky jsou nádherným místem s potenciálem přilákat návštěvníky z celého světa," dodal.

Už loni redaktory z The New York Times zaujala rovněž Karlova Studánka. "Je ale jasné, že autoři chtějí ukázat na celé Jeseníky, protože když k nám někdo přijede, navštíví i jiná místa v našich horách," poukázala starostka Karlovy Studánky Radka Chudová.

Tristan Rutherford svým čtenářům sugestivně tvrdí, že v Karlově Studánce omládnul za sedm dní o pět let a efekt tamní léčby přirovnává k filmu Cocoon, ve kterém senioři mládnou v zázračné vodě.

"Opravdu jsem omládl, zbavil se toxinů, a určitě se do těchto lázní, kde se léčí hlavně vysoký tlak, svalové obtíže a astma, vrátím se sestrou trpící stresem, matkou s bolestmi a sípavým synovcem," slibuje novinář.

Zájem novinářů prestižních médií je pro Jeseníky velká reklama

Kuchyni vylíčil jako českou klasiku, ovšem upozorňuje na snahu obměnit nabídku menu za tradiční gastronomii s použitím regionálních produktů a sezonních surovin. Tristan Rutherford také popisuje jednotlivé procedury, které podstoupil, velký zážitek mu daly například skotské střiky.

"Procházka kolem vodopádů, minerálních pramenů a pohádkových disneyovských kiosků v nejčistějším klimatu v České republice je detox sám o sobě," uzavírá text britský novinář.

Další článek v prestižních světových novinách vítá Sdružení cestovního ruchu Jeseníky.

"Pro Jeseníky je takový článek skvělou reklamou, která dokáže do destinace nalákat spoustu turistů. Zájem žurnalistů z prestižních zahraničních médií je důkazem rostoucího povědomí o výjimečnosti a atraktivitě našich hor," uvedla ředitelka Sdružení cestovního ruchu Jeseníky Andrea Závěšická.

Loni přijelo do Jeseníků opět více zahraničních turistů

Statistiky návštěvnosti za rok 2013 pro Olomoucký kraj podle ní dokládají zvýšení počtu návštěv zahraničních turistů o pět procent.

"To je pro nás signál nadále cílit propagaci Jeseníků i na zahraniční trhy," dodala Závěšická.

Předseda Euroregionu Praděd Petr Procházka vnímá zmínky o Jeseníkách v Timesech jako historický průlom.

"Karlova Studánka je úžasné místo. Je to srdce Jeseníků a odtud je blízko do dalších kouzelných míst," řekl Procházka. Podle něj nejde jenom o to, že se o místě dozvědí Američané a Angličané.

"Timesy jsou takový fenomén, že zpozorní celá západní Evropa," míní Procházka.

Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/the-times-napsaly-o-jesenikach-a-karlove-studance-fb7-/olomouc-prilohy.aspx?c=A140305_2041658_olomouc-zpravy_stk

Další články


Další články
Pořadatelé přidejte akci do kalendáře akcí ZDARMA